csoportok, szocioterápia

Üdvözöllek az Abrakadabrán!

Első lépésként javaslom, hogy nyiss egy ABRAKADABRA füzetet. Persze nem muszáj, füzet nélkül is ugyanúgy végezhetők a gyakorlatok, és ha épp írni szükséges, megteszi egy lap is.

Ugyanakkor egy füzet több szempontból is jól jöhet: a gyakorlatok során felmerülő önismereti vagy egyéb kérdéseidet, válaszaidat, inspirációidat, ötleteidet lejegyezheted, és minden meglesz egy helyen, így lehetőséget adva arra, hogy később visszalapozva felismerésekre lelj, összefüggéseket találj. Vagy egyszerűen csak segít rendszerezni azt, ami benned van. És persze, az írott szó önmagában is dolgozik rajtunk, még ha azon nyomban esetleg észre sem vesszük.

Mikor betelt, nyithatsz egy következőt, esetleg dátumozva, sorszámozva. Mindegy, hogy milyen méretű, hogy csíkos, vagy kockás, vagy üres lapok vannak benne, hogy újat vásárolsz, vagy otthon a fiókból keresel elő egy régi, még nem használt darabot, mindez a te választásod. Ha akarod, akár be is számozhatod az oldalakat, és vezethetsz az első vagy az utolsó oldalakon egy tartalomjegyzéket. Ha pedig kedved van, dekorálhatod is a füzetet, vagy rajzolhatsz bele, vázlatokat készíthetsz benne, képeket ragaszthatsz bele.

…de, ahogy említettem már, természetesen nem kötelező füzet nyitni. Egyébként az egész ABRAKADABRA érvényes: végezd úgy és akkor a gyakorlatokat, amikor és ahogy neked jó. Ha hasznosnak érzed, állandó időpontok meghatározásával vihetsz rendszert az Abrakadabrás gyakorlataidba, ha neked viszont úgy jobb, alkothatsz változó időszakokban, válaszd azt, ami a te életmódodba, mindennapjaidba beépíthető.

Nincs osztályzat, és nincs semmilyen elvárás azzal kapcsolatban, hogy mit hozol ki ezekből a művészetterápiás gyakorlatokból, vagy, hogy mennyi energiát szánsz arra, hogy foglalkozz velük. Lehet furcsa, hogy ezt kihangsúlyozom, de az az igazság, hogy az emberek nagy többségénél automatikusan bekapcsol valamilyen arányú megfelelési- vagy teljesítménykényszer, és ezek változatos formái, ha bármilyen feladatról van szó. Erről nem tehetsz, és ebbe most ne is menjünk bele, majd lesznek gyakorlatok ezzel a témával is. Látod, gyakorlatnak hívom őket, részben pont azért, hogy megkönnyítsem a dolgod: próbálj meg  belső iránytűdre, intuíciódra, kreativitásodra figyelni, és ne hidd, hogy ez ügyben itt bármiféle elvárások vannak. Ugyanis nincsenek. De még csak az sem elvárás, hogy ezt rögtön elengedd.

Mindegy is, csináld csak, úgy ahogy sikerül, légy magadhoz kedves, türelmes és nyitott. Ha ez az önelfogadás nem megy elsőre (hát bizony, nem kis feladat), csak alkoss, és minden a maga tempójában alakul.

Itt minden héten találsz egy gondolatébresztő, önismeret- vagy/és kreativitásfejlesztő esetleg stresszoldó gyakorlatot, és az ABRAKADABRA Facebook csoportban beszélgethetsz is ezekről a többi Abrakadabra taggal.

A csoportban megoszthatod tapasztalataidat, kapcsolódhatsz, új szempontokkal gazdagodhatsz és gazdagíthatsz másokat. Azért írom így, mert egymás meghallgatása, mint ahogy az egymásnak való megnyílás, az alkotás folyamata, és a munkába fektetett energia is érték. Érték a jó szándék, amivel mások önismereti folyamataihoz viszonyulsz, és érték a nyitottság, amivel megéled saját kreativitásod, vagy amivel befogadod egy másik ember alkotását, elképzeléseit, meglátásait.

De érték minden fejlődésért, vagy akár túlélésért folytatott küzdelem, erre irányuló szándék, és bátorság, még akkor is, ha épp nagyon nehéznek, vagy kevésnek érzed a haladást.

Ki ne felejtsem, az is érték, ha egyszerűen csak jó kedvedben alkotsz, ettől pedig még jobban érzed magad, és megosztva ezt velünk, rámosolyogsz a világra. 🙂

Örülök, hogy itt vagy, maradj, ameddig csak szeretnél!

Ez egy nyilvános ABRAKADABRA poszt. Hogy mi az az ABRAKADABRA? Kattints, itt elmondom!

Become a Patron!